Elérkezett az idő a legfontosabb alkatrészek beszerzéséhez. Elsősorban a tartályra volt a legnagyobb szükség, mert azt felhelyezve lehet elkezdeni a segédváz kialakítását, a motor ültetését és egyáltalán az egész motor formájának megtalálását...nem úgy vagyok vele, mint régebben a "Nesönelen" futó Chop Shop London Garage indiai autóépítője, hogy állandóan ugró tigrist, meg párducot vizionált  egy-egy roncs tákolása előtt, de azért papírra vetettem néhány fogalmat, amit a motornak kell sugároznia...legyen klasszikus vonala. Ezt hivatott képviselni a tank, kipufogó, kerek lámpák, néhány krómos alkatrész. Legyen modern: fém fékcsövek, 320 mm lyuggatott tárcsák, Brembo féknyereg, supermoto felnik, sport karbi, direkt szűrő stb.

Igazából teljesen ellentmondásos motort szeretnék! Legyen egyszerre filigrán és agresszív, legyen letisztult és indusztriális, legyen retró  de modern, legyen...

...csak egyetlen kritériumnak kell valójában megfelelnie, hogy minden alkalom egy külön élmény legyen, ha csak közeledek hozzá , vagy beröffentem...vagy egyáltalán ha rá gondolok!

Szóval ment a böngészés, válogatás, taktikázás, mit honnan, majd rendelés. A műszaki dolgoknál minden esetben Kanyar véleményét kértem ki.

Kanyarhoz csak annyit fűznék, hogy minden egyes találkozásunkkor meglep a zsenialitásával. A lehetőségek olyan széles skáláját vonultatja fel, amelyekből nekem egy sem jutna eszembe. Mindenre van három megoldása, csak tudjam eldönteni, hogy hirtelen melyiket szeretném. Olyan apróságokra hívja fel a figyelmem, amelyekre nem is gondolnék, de mind mind a motor tökéletességéhez járulnak hozzá. Nekem pl nem jutna eszembe lecserélni a hátsó tégla alakú fékfolyadék tartályt henger alakúra, mert az kisebb, lecserélni a lábartót egy keskenyebbre, mert úgy kecsesebb, az ülés alá rejteni az akkut, hogy közben több látszódjon a motor vázából, mert ezzel is légiesebb és durvább lesz az összhatás. Vagy a kipufogó tömítésének elkészítése, hogy ne legyen repedt fazék hangja a dominak. Sajátjaként kezeli a történetet, nem hagy figyelmen kívül egyetlen apróságot sem. Valójában kifogyhatatlan a varázskalapja, amiből ha minden alkalommal előszed egy nyulat vagy egy csillogó lufit, én tapsolok magamban mint egy három éves gyerek, aki először találkozik igazi bűvésszel!

Így lett meg a Mikuni TM 40-6 névre hallgató spricces karbi, ami több anyagot pumpál az égéstérbe, és már kisebb fordulaton érkezik a nyomaték. Egyelőre megelégszem ennyivel, ha később mégis úgy érezném, hogy vérszegény a paripa, akkor komolyabban is belenyúlhatunk a blokkba. Sport bütykös tengellyel, speckó dugattyúval, a henger felfúrásával, erősebb kuplunggal. Meglátjuk, ez még a jövő zenéje...A karbihoz visszatérva még annyit, hogy a Mikuninak Németországban van a legközelebbi képviselete, de ebay-en keresztül olcsóbb volt megrendelni Amerikából a cuccost. A kipufogó itthon került beszerzésre. Sorjában érkeznek a csomagok, izgatottan bontogatom mindegyiket (apunak karácsony van ilyenkor) , hogy vajon megfelelő állapotú alkatrész érkezett-e...ezidáig nem volt gond...mondjuk a tartállyal beszoptam, de az már a következő történet...

Alább néhány fotó az alkatrészekről

Folyt köv.

IMG 4130

 IMG 4137

IMG 4143

IMG 4154l

IMG 4174

A bejegyzés trackback címe:

https://dominatorepul.blog.hu/api/trackback/id/tr175789223

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása