Az első cikkek egyikében kitértem a benzintartály kényes kérdésére. A neten fellelhető  fotókból, leírásokból az derül ki, hogy vagy a Honda CG 125, vagy az 1979-es Yamaha TT/XT500 tankját használják az átépítéshez.

HONDA CG125 tankkal. Az endurós vonalhoz igazodva

HONDA CG125 tankkal

YAMAHA XT500 tankkal

YAMAHA XT500 tankkal

Az XT500-asnál maradtam, mert a CG tankja nem tetszik igazán.Túl egyszerű, egy darab nagyobb tégla és kész, dirt-ös vagy endurós formához inkább illik.  Szóval rendeltem Indiából – mert csak ott volt – egy kézzel gyártott replica tankot, ami mire beérkezett, rendesen elkezdett rozsdálni. Ez persze nem jelent semmit, mert napjaink vegyiparában szinte mindenre, így erre is készül megfelelő szer, amivel lekezeled és teljesen megszünteti az oxidációs folyamatot, magyarul nem rozsdál tovább.

Szóval megjött a tank, elvittem Kanyarhoz, hogy hozzálásson a gép szétdarabolásához. Hívott is egy héten belül, hogy a váz ugyan már készen van, de menjek, mert probléma adódott, nem jó a tank. Ugyanis az én példányom egy korábbi, feltehetőleg 77-es XT-ről lett koppintva, aminek az első része nagyobb ívben nyúlik ki, ezért a felhelyezés után nem lehet elmozdítani a kormányt, annyira közel esik a villa a benzintartályhoz. A fene sem gondolta volna, hogy már akkor is ilyen gyorsan követték egymást a modellfrissítések.

Megoldás? Van! Szét kell vágni a tartályt, toldozni, foltozni, hogy használható legyen…van rá ember, pénzbe is kerül, ennek az árát várom éppen… ezzel megérkezett az első nem várt kiadás, de hátttsz… végülis…minden háborúban vannak veszteségek…

...nna de a váz!!! Kárpótol mindenért! Az alábbi fotón látszik, és már az első teló is lejjebb van ültetve. Kezd motor formája lenni, úgy érzem!

DSC 0481

DSC 0482

A bejegyzés trackback címe:

https://dominatorepul.blog.hu/api/trackback/id/tr395789222

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hátezmi 2014.02.07. 20:51:15

Szia!

Az én FMX-em épp Kanyarnál volt Hotcam tengely beszerelésen :) és láttam a motorodat!
Hihetetlen milyen kicsi!
Ha kész lesz, valami frenetikus lesz majd vele menni, abban biztos vagyok! :)

Sok sikert A Tervhez! :)

Endre

Le Cousin 2014.02.11. 21:37:44

@Hátezmi: Köszi, köszi! Zsivány gép lesz, már most látszik. :-)

Nokika 2014.03.25. 09:56:11

hello!
Hetek óta keresgélek, hogy milyen járgányt kéne venni és átépíteni
és pont ugyan azokon a dolgokon/gondolatokon mentem és
arra jutottam amit te is kifejettél a blogod elején,
aztán rátaláltam a blogra :) (nagyon megörültem, hogy végre nem vmi külföldi forrás:)
Hogy áll a projekt? ha esetleg lennének részletesebb kérdéseim, kereshetlek?
Köszi előre is remélem hamar lesznek frissitések!
üdv
Noki

Le Cousin 2014.11.16. 18:31:29

@Nokika: Szia Noki! Az a helyzet, hogy a nyárra leállt a motorépítés munkahelyváltás meg egyéb körülmények miatt... Most kezdtün bele újra, ezért idáig nem néztem a blogot. Nyáron azért elmentem a Párizshoz közeli CR találkozóra, hogy inspirálódjak, meg fájdítsam a szívem, néhány kép van a facebookon is, ha kérdésed van, azon a fórumon megtalálsz ;-) Írj mindenképp, egyre több cafét látok az utakon, jó lenne összehozni egy klubot, fórumot...(www.facebook.com/lecousin)

Nokika 2014.11.17. 22:57:00

@Le Cousin:
Hello
Már azt hittem sosem fogok megtudni semmit a projekt kimeneteléről :)
Like-oltam a FB oldalt (Noki becenévvel futok ott is)
Azóta megvettem és el is adtam az első nagy motoromat...egy Kawa er-5-t vettem májusban mert láttam egy jó átépitett verziot a spanyol LAB garázstól, és elsőre nem akartam vmi régi kevésbé megbizható gépet....de a szívem csak a régi átépitett gépek után huzott és nem akartam szétbarmolni egy normális gyári állapotú motort a kérdéses végkimenetel miatt. szóval eladtam és most vmi régit akarok kimondottan átépítés céljából.
Idén már én is egész sok CR-t láttam BP-en, az egyik legjobbat pont 1-2hete,kb a házam előtt állt reggel 8kor kb el se akartam hinni, hogy ilyen fasza kis gép áll előttem:)
süti beállítások módosítása