Vannak cafe racer átépítésére alkalmas etalonok mint a CB750-es Honda, R75 BMW vagy egy XS Yamaha, de ahogyan az első részben is leírtam, nem akartam belebotlani egy őskövületbe egy szétnyúzott karburátorral, amit folyton állítgathatok, de sosem lesz az igazi. Az alábbi fotókon egy-egy nem kevés pénzből elkészített gyönyörűség, amelyeket többnyire kiállításokon mutogatnak, hétköznapi közlekedésben aligha vesznek részt.

Honda CB 750 Wrenchmonkees

YAMAHA XS750 CAFE RACER BY UGLY MOTORBIKES

BMW R75/6 CAFE RACER

Szóval rákerestem a Domira, találtam néhány régebbi tesztet meg felhasználói véleményt, melyekben egytől egyig leírják, hogy az igazi jellegtelen futár motor, 45 lóerő, semmi izgalom, nagyjából egyenletes teljesítmény leadás, 4-6 literes fogyasztás, és végtelen plusz egy kilométernyi futásteljesítmény. 88-tól 2000-ig gyártották minimális változtatásokkal leginkább a szigorodó emissziós normáknak megfelelve. Mentek vele  Paris-Dakaron, inkább öszvér, nem egy atléta. Ez bizony kevés, hogy lázba hozzon egy magamfajta bicajost. Ezért nem akartam azonnal letenni a voksomat a Dominator mellett. Rákerestem több átépített motorra, de a végén kénytelen voltam belátni, hogy ez lesz a legalkalmasabb alap. A gondolatmenet pofon egyszerű volt, megveszek egy jó állapotú Domit, leszedem róla a borítást – így már csak 140kg körül mozog majd a gép – szerválok egy megfelelő tartályt, leflexelem a segédváz hátulját, helyére egy sima csövet hajlítok és odahegesztem. Mivel a Domi eredetileg 17-es hátsó és 21-es első kerékkel van forgalomban, ezért beszerzek még egy hátsókereket és befűzetem az első agyba, hogy egyforma legyen, bebőröztetek egy méretre vágott ülést.  Más nem marad hátra mint venni néhány doboz matt fekete spray festéket és fújni vázat, motort, tartályt és kész is a lowbudget városi „aszfaltbetyár”...na meg persze egy Triumph típusú tölcsér kipufogó a feeling kedvéért...

Honda NX 650 Dominator gyári állapotában

...aztán belemélyedtem a magyar és nemzetközi Dominator történelembe, hátha belefutok néhány jótanácsba. Így akadtam rá a dominatorklub.hu oldalon egy valag leírásra, hogyan lehet tuningolni, szépíteni, korszerűsíteni a masinériát. Egy Kanyar nevű tag aprólékosan leírta a tuningolás szintjeit – tisztára mint a Need for Speedben – a legyegyszerűbb sportlégszűrő cserétől egészen addig szintig, amikor a Domi 160-ig legyorsul egy Hayabusát, a kilencvenes évek végén a világ leggyorsabb szériagyártású motorját. Nem semmi, mondom magamnak, meg kell ismernem ezt az arcot.

Szóval mély elszántsággal kerekedtem fel, hogy megkeressem Kanyart, mint ahogy a csendőrök az Indul a bakterházban a bakterné szellemét mentek kivallatni. „Kiféle, hol dolgozik, van-e bejelentett lakcíme satöbbi... először jól kipofozom aztán meg vasra verve bekísérem a vármegye börtönbe...” és bizony itt kezdődtek a bajok. Kanyar, akit a hithű dominator tulajdonosok csak egyszerűen Kanyarmesternek neveznek fölhomályosított, hogy nem minden úgy van ám, ahogy én azt leskicceltem, ha egy igazi városi ragadozót szeretnék, akkor figyeljek, de nagyon, mert csak egyszer mondja el, mégpedig a következők szerint:

-       ne szarakodjak a gyári felnikkel, mert keskenyek, helyükre szupermotyó kerekek kellenek, hátra 4,25” széles, arra felmegy a 160as gumi is.

-       ha egyedi kipufogót szeretnék, ahhoz bizony spéci adagoló is kell, mert a  nyitott rendszert a gyári karburátor nem tudja ellátni elég üzemanyaggal, könnyen túlhevülhet a hengerfej, ami rövid úton a motor végéhez vezethet.

-       ha már a motor tuningolódik, a nagyobb teljesítmény jobb hűtést igényel, kell egy olajhűtő.....meg rendes fékek, hogy meg is tudjak állni.

-       a gyári teleszkóp alapnak jó, át kell szimeringezni, meg bekeményíteni egy sűrűbb olajjal és levágni, mert ültetni kell az egész motort, hogy elveszítse az endurós jellegét.

-       a hátsó rugóstag kuka, oda egy rövidebb és keményebb kell

-       index, lámpa, egyéb aprób stílusos kacatok ebay-ről beszerzendők

-       egyetlen bibi a benzintank, arra nincs tippje, oldjam meg én, de  a többire van megoldás

Szóval egy rövidke ám annál töményebb két és fél órás beszélgetés után – aminek persze a felét sem értettem elsőre – mindketten köptünk egyet a tenyerünkbe és belecsaptunk. Jöjjön, aminek jönnie kell, megszüljük az álmomat!!!

És itt jött el a cselekvés ideje, beszerezni a donort, az átépítéshez szükséges cuccokat, úgyhogy újra fejest ugrottam az internetbe...

folyt köv.

Alább két különböző stílusban átépített Domi, azért egyikre sem mondanék nemet ;-)



A bejegyzés trackback címe:

https://dominatorepul.blog.hu/api/trackback/id/tr695743413

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hajdusani 2014.01.08. 02:24:23

Sok sikert hozza es foleg kitartast! 3 eve fogtam neki hobbibol egy 81' es R 100 rt atepitesehez, teljesen szetszedtem, homokfujtam a vazat, lefujtam mattfeketere, a motort is, flexeltem, furtam, faragtam meg minden es nem beszelve arrol az xosszegrol amit rakoltottem eddig. De sajnos megtort a lenduletem, nincs nagyon idom es mostmar szakmai tapasztalat is kellene hozza es sajnos mar 2 eve ott all felkesz allapotba. Ez lenne a harmadik motorom tehat van mivel motorozzak nem az a gond. Vigazz hogy te ne jarjal igy.

Le Cousin 2014.01.08. 11:02:51

@hajdusani: Elméleti szinten már végigfuttattuk a dolgot, aztán ki tudja mit hoz a gyakorlat. Ezért is fordultam szakihoz, egyedül nem mernék bele vágni. Ahogy mondod, szaporán nyeli a pénzt a projekt (legalábbis az én mértékemmel), ha ennek ellenére nem készülne el a motor, azt hiszem sikítógörcsöt kapnék... :-)
süti beállítások módosítása